15 ביוני 2009

אולטרסול עובר "מתיחת פנים"

מאת: צאלה לוין פלד


הוא נמצא כמעט בכל בית בישראל, אמא רדפה אחרינו איתו בים, מרחנו אותו בטירונות שלא נישרף במסדרים, סחבנו אחד בתיק אפילו עד לדרום אמריקה, וגם את ילדינו אנו מקפידים לצפות בשכבה עבה.
אם הייתי צריכה להאניש את אולטרסול של דר’ פישר הייתי משווה אותו למגיש טלויזיה ותיק, אמין ואהוב בכל בית, שהחל את עבודתו אי שם בשנות השמונים. כל כך התרגלנו לנוכחותו בסלון כל ערב עד שלא שמנו לב שהוא התבגר עם השנים, הבלורית איבדה קצת נפח, פה ושם נוספו קמטים לחיוך המאופק והמוכר.
ותיק... מוכַר... נוסטלגי... הכל נכון! הגרפים אף מראים כי הוא מחזיק כ-80% משוק מקדמי ההגנה בישראל. אך בעולם בו אנו חיים גם המוכַר והמוכֵר צריך להתחדש ולהתרענן.

לאוטרסול אריזות רבות ונוכחות גדולה על המדף ברשתות השיווק, אך הוא עוצב אי שם בשנות השמונים ועם השנים חלה התרופפות משמעת בתחזוקת המותג: המוצרים התרבו, מעצבים שונים עבדו על האריזות במהלך השנים, היגדים ומסרים נוספו על גבי האריזות עם התקדמות הטכנולוגיה אך הם לא קיבלו טיפול נכון ואחיד.
התוצאה: מותג עם נראות מיושנת, לא אחיד, בעל מסרים רבים ומבלבלים והיררכיה לא ברורה בין המוצרים השונים. יחד עם זאת סוס מנצח לא ממהרים להחליף, ולא היה זה נכון לעצב תדמית חדשה לחלוטין לאוטרסול ולזנוח את הערכים שהמותג מייצג: ידידותי, מבין וקשוב, אמין ואחראי (זה בדוק), מסייע בשמירת בריאות המשפחה. ערכים אלו מקנים לו יתרון על פני המתחרים הרבים שצצו בשוק בשנים האחרונות.

וכאן נכנסנו לתמונה. נתבקשנו לעדכן ולחדש את המותג תוך שמירה על המיכלים הקיימים והצבעוניות החומה המזוהה עמם. אז איפה בעצם אפשר לשנות ולחדש?
אז ככה:
• לוגו מותג “אולטרסול” שודרג, מאותיות סריפיות (בעלי תגיות) לאותיות סאן סריפיות, מעוגלות ורכות יותר.
• מבחינה צבעונית בחרנו להוסיף את הצבע הכתום והלבן ולוותר כמעט לחלוטין על הצהוב באריזות.
• השפה העיצובית כולה שודרגה והותאמה לרוח הזמן, כך שיקבל “מתיחת פנים” ויהפוך עדכני ונכון יותר.
• בניגוד לאריזות של שמפו או מזון לדוגמא, בהן הקניה היא רגשית וקשורה לטעם אישי, קניה של תחליב הגנה מתבססת בעיקר על האינפורמציה המדעית שעל האריזה ולכן חשוב מאוד שזו תהיה זמינה וברורה כך שהצרכן יוכל להתמצא במדף בקלות ולמצוא את המוצר המתאים לו ביותר. באופציות השונות שהגשנו ללקוח, שמנו דגש רב על סידור האינפורמציה, על היררכיה נכונה וברורה של המסרים (כמו דרגת ההגנה) ועל בידול בין המוצרים הרבים (לגוף, לפנים, שמן שיזוף, קרם לאחר שיזוף) ותת הסדרות שמכיל המותג (מבוגרים, ילדים, תינוקות).
במסגרת העבודה עוצבה גם סדרת מוצרים חדשה - “אולטרסול ספורט”, מוצר המיועד לקהל שונה מעט ולכן עוצב במראה ייחודי וצבעוניות מטאלית וספורטיבית.

בימים אלו הולכות ותופסות אריזות אולטרסול החדשות את מקומן של הישנות על המדף בתהליך של ‘השקה רכה’ אשר כמעט ואינו מורגש אצל הצרכן אך ממצב את המותג כרלוונטי, מתאים לרוח הזמן, תקשורתי וברור יותר, וכמובן - יפה יותר.

ניהול קריאטיבי - יגאל פוירשטיין
עיצוב - דויד רוס
עיצוב סדרת ספורט - דנה קידר




סדרת מוצרי אולטרסול לפני מתיחת הפנים


הצעות עיצוביות שהוגשו (העיצוב השני משמאל נבחר)

הצעות נוספות שהוגשו



מדף אולטרסול לפני "השיפוץ"



מדף אולטרסול לאחר "השיפוץ" (הדמיה שהוגשה בפרזנטציה)
לוגו המותג "אחרי"

לוגו המותג "לפני"







סדרת מוצרי ה"ספורט"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה