27 באפריל 2007

"דו"ח אחריות חברתית" של לאומי

מאת: יגאל פוירשטיין




אנו גאים להציג בפניכם פרוייקט רחב היקף שיוצא לאור ממש בימים אלו - חוברת "דוח האחריות החברתית" של לאומי. אנו מלווים את בנק לאומי כבר מספר שנים. ב-2005 עיצבנו את הקוד האתי - "דרך לאומי", משם עברנו דרך עיצוב ערכות לתקשורת פנים-ארגונית והדרכה, כחלק מתהליך הטמעת הקוד האתי בארגון, ובימים אלו אנו חותמים את המהלך בהגשת חוברת מעוצבת של דוח האחריות החברתית, אשר מתפרסמת במקביל לדוח הכספי של הבנק לשנת 2006.

איך מעצבים אתיקה?
כחלק ממגמה הרווחת כיום לפיה חברות ותאגידים גדולים מגבשים לעצמם קוד אתי, השיק גם לאומי ב-2005 את "דרך לאומי", בו מתואר ה'אני מאמין' של הארגון, החזון, היעדים והמטרות העיסקיות שלו. אנו בחרנו לעצב את "דרך לאומי" כערכה מהודרת אשר מאגדת בתוכה 2 חוברות: חוברת אחת המציגה את הקוד האתי בפני העובדים, וחוברת שניה המציגה דילמות אתיות ומספקת לעובדים כלים להתמודדות ולפתרון בעיות בעבודה היומיומית.
בעיצוב החוברת כללנו אלמנטים סמליים מובילים של מצפן ומגדלור וכן תמונות בשחור/לבן, שצילם עבורנו אילן בשור, ובהן מצולמים עובדי הבנק מכל העמדות והתפקידים השונים, ובאמצעותן מודגש המסר שכולם כאחד מחוייבים ל"דרך לאומי".
אז מה זה בעצם דוח אחריות חברתית?
דוח האחריות החברתית לשנת 2006, שבעצם נגזר מהקוד האתי, מציב את לאומי בשורה אחת עם חברות וארגונים מובילים בעולם והוא הראשון בישראל המקבל את אישור הארגון הבינלאומי Global Reporting Initiative) GRI).
הדוח מבטא את מחויבות לאומי כלפי עובדיו, לקוחותיו, בעלי המניות, שותפיו העסקיים, ספקיו, רשויות השלטון, הסביבה והקהילה. הוא מפרט את מגוון הפעילויות החברתיות בהן לקח לאומי חלק ומדגיש את מעורבותו העמוקה בתחומים של שמירה על איכות הסביבה, קידום החינוך, סיוע לשכבות החלשות, עידוד היזמות וטיפוח מנהיגות בקרב הנוער.

מצלמים ומעצבים...
בשונה מהדוח הכספי (המאזן השנתי) היוצא במקביל, הדוח החברתי הינו מסמך תדמיתי אשר פונה אל הקורא בצורה רגשית ואנושית ומציג את היקף העשיה של לאומי למען הסביבה והקהילה. בחרנו לעצב את הדוח כחוברת אשר בה משולבים צילומים המתעדים את הפעילויות השונות של לאומי. רבים מהצילומים בוצעו על ידינו ולצורך כך ליווינו את הפעילויות השונות שעורך הבנק ביניהן כנס לקוחות, חוג ציור לבוגרי לאומי, תערוכת אומנות ועוד. כמו כן עברנו בין סניפי לאומי לצלם את העובדים במהלך יום עבודתם.

עיצוב הדו"ח - צאלה לוין פלד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה