30 באוקטובר 2009

ערכי מותג בסביבת העבודה

מאת: צאלה לוין פלד

חלל כניסה לאגף הדרכה | מגדל-חברה לביטוח


העולם בו אנו חיים היום, במיוחד חלקו המערבי והמתועש, מלא במסרים ויזואלים ומיתוגיים.
מרגע שפתחנו את העיניים בבוקר אנו נחשפים אליהם: התוית על צנצנת הקפה, הלוגו של חברת האופנה על גבי החולצה שלבשנו, שלטי הפרסום מציצים מכל עבר בעודנו יושבים ברכב בדרכנו לעבודה, תחנת הדלק מוכרת לנו דלק ממותג, תחנות הרדיו השונות מבדלות ומאפיינות עצמן על ידי ג’ינגלים וזהויות מוסיקליות שונות.

הגענו לעבודה, הנה אנחנו עוברים במסדרון ונכנסים למשרד. אבל איפה אנחנו בעצם? במה שונה סביבת העבודה שלנו מזו שבבניין הסמוך אלינו? אותם קירות לבנים, אותו חלון משקיף אל האופק, אותו מסך מחשב, אותו שטיח מתפרש מקיר לקיר.
אנו כה רגילים לספוג מסרים מסביבתנו, אך דווקא פנים המשרדים נוטים פעמים רבות להיות אילמים, חיוורים ולא מזוהים עם החברה.

בחברת ‘מגדל - חברה לביטוח’ החליטו לשנות את המצב ולהציג את ערכי המותג על גבי הקירות ועל ידי כך השיגו כמה מטרות:
1. סביבת עבודה מעוצבת, אנושית ונעימה יותר, היוצקת אוירה ועניין אל השגרה של יום העבודה.
2. הטמעת ערכי המותג בקרב העובדים.
3. הצגת המותג בפני מבקרים חיצוניים ושיתופם ברוח החברה ובערכיה.

בעיצוב שאפנו לאיפוק וניקיון, תוך שמירה על הערכים הויזואלים היחודיים ל‘מגדל’. היה לנו חשוב לשמור על שקט בעיצוב ובצבעוניות כך שהחללים יהיו נעימים ולא יצרו עומס וימאסו במהירות על העובדים.
החללים שעיצבנו עד כה הם מבואת כיתות ההדרכה ושני חדרי ישיבות. מלאכת העיצוב נמשכת והיד (שעל העכבר) עוד נטויה.

ניהול קריאטיב: יגאל פוירשטיין
עיצוב: שלומית בורשטיין


קיר בחדר ישיבות


חדר ישיבות

מסדרון אגף הדרכות


חזון הארגון

3 תגובות:

  1. ד"ר סמדר מי-טל1 בנובמבר 2009 בשעה 23:39

    מקסים!! ניכר שינוי משמעותי בסביבת העבודה!
    שווקו את הרעיון לחברות נוספות.

    השבמחק
  2. אתר יפה פוסט מרתק ומעניין אוהבת

    השבמחק